Vanliga frågor och svar

Att städa ett hem eller ett kontor innebär ett stort ansvar och det bygger på ett ömsesidigt förtroende mellan oss och våra kunder. Vi tar detta på stort allvar. Här hoppas vi kunna ge svar på de frågor du har om vår städning och att anlita oss för att städa ditt hem eller kontor.

Har du en fråga som inte finns med här? Då är du givetvis varmt välkommen att kontakta oss genom att ringa vår kundservice eller, om du föredrar det, skicka ett mail så svarar vi dig inom 24 timmar.

Vill du att vi ringer upp dig? Då kan du enkelt klicka på knappen “Bli uppringd” längst upp på sidan och fylla i dina kontaktuppgifter, så ringer vi upp dig så snart vi har möjlighet.

Hur blir jag kund?

  • Hur bokar jag era tjänster?

    Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att fylla i en intresseanmälan så kontaktar vi dig inom kort. Om du vill bli boka vår veckostädning inleder vi alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar mer om hur vi på Alberts arbetar. Mötet tar ofta 15 till 20 minuter och vi om du önskar det, kan vi planera det så att vi träffas på morgonen innan du åker till arbetet. Vi ger dig också ett kostnadsförslag direkt på plats.

  • Vad händer efter ert första hembesök?

    Efter mötet så tar vi fram ett mer konkret förslag med lämpliga tider och dagar när vi ska utföra städningen och planerar in det första städtillfället. Ofta startar vi upp tjänsten inom 1 vecka efter hembesöket.

  • Hur långt i framtiden kan jag boka en tjänst?

    • Vi har ingen begränsning i hur långt fram i tiden som du kan boka våra tjänster.
    • Regelbunden hemstädning gäller tillsvidare.
  • I vilka städer kan jag använda Alberts städtjänster?

    Vi utför hemstädning, storstädning, kontorsstädning, flyttstädning och fönsterputsning i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Lerum och Kungälv.

    I Stockholm, Malmö, Uddevalla, Trollhättan och Borås utför vi för närvarande storstädning och flyttstädning.

  • Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?

    Det viktigaste för oss är att du som kund är nöjd. Därför har vi en generös Nöjd-Kund-Garanti på alla våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om så ser vi till att åtgärda det snarast möjligt.

Så fungerar vår hemstädningstjänst

  • Hur blir jag kund?

    • Om du är intresserad av att bli kund hos oss kan du enkelt skicka in dina kontaktuppgifter via ett av formulären på hemsidan så kontaktar vi dig inom 24 timmar.
    • Du kan givetvis också ringa vår kundservice.
    • Om du vill bli skaffa veckostädning inleder vi alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar lite mer om hur vi arbetar.
  • Hur snabbt startar ni upp tjänsten?

    • Vi är snabba och anpassar oss alltid utifrån ert behov.
    • När vi har fått dina kontaktuppgifter från vår hemsida eller via telefon kontaktar vi dig inom 24 timmar för att boka in ett kostnadsfritt besök.
    • Vad gäller vår tjänst veckostädning brukar vi starta upp städningen inom en vecka efter det att vi har gjort ett hembesök.
  • Vad innebär veckostädning?

    • Vår tjänst Veckostädning innebär att vi kommer hem till dig och städar under vardagar mellan klockan 8-17. Hur ofta, vilka tider och vilken dag bestämmer du utifrån vad som passar bäst.
    • Tänk på att vår städpersonal är mer uppbokad under vissa tider så berätta för oss om du har specifika krav.
    • Tänk också på att om ett städtillfälle är inplanerat till en röd dag så städar vi precis som vanligt, jul och nyår undantaget.
  • Behöver jag vara hemma under städningen?

    • De flesta av våra kunder är inte hemma när städningen utförs, men du avgör helt själv hur du vill göra.
    • Vi har fasta säkerhetsrutiner för att hantera nycklar och larmkoder och tar ditt förtroende på stort allvar.
    • Vi det första städtillfället följer den kontaktperson som var hos er på hembesök med städpersonalen ut till ett hem. Du behöver därför inte närvara om du inte önskar så.
  • Kan jag boka samma städpersonal flera gånger?

    • Om du har regelbunden hemstädning har du alltid samma städpersonal och samma veckodag.
    • Vid engångsstädningar så kan du be om en speciell städare om du önskar detta.
  • Vilken städutrustning bör jag ha hemma?

    För att vi ska kunna utföra bästa möjliga städning är det bra om du har följande utrustning hemma när vi besöker bostaden:

    • Dammsugare
    • Mopp och hink
    • Microfibertrasor
    • Dammvippa
    • Rengöringsmedel: toalettrengöring, allrengöringsmedel, golvrengöringsmedel och fönsterputsmedel

    Om du har bokat en tilläggstjänst är det bra om du har väl påfyllt av följande extrautrustning hemma:

    • Glasrengöringsmedel, ugnsrengöringsmedel och separata trasor för detta.

    Du kan också ladda ner vår lista över den städutrustning som behövs vid hemstädning här.

  • Vad händer om jag behöver avboka mitt planerade hemstäd?

    • Vid regelbunden hemstädning kan man boka av fram till dagen innan 17.00, helt kostnadsfritt.
    • Vid avbokningar efter denna tid debiteras halva kostnaden.
    • Om avbokningen sker när vår städpersonal är på plats så debiteras hela kostnaden för städningen.

Så fungerar vår flyttstädning

  • Flyttstädning

    • Vi utför våra flyttstädningar enligt mäklarsamfundets riktlinjer. Detta för att flyttstädningen skall bli godkänd av både hyresvärd och den nyinflyttade.
    • Vi lämnar alltid garanti på våra flyttstäd.
    • Vi har stor rutin på flyttstädning och allt som behövs ingår i tjänsten för att städningen skall bli godkänd.
    • Vi har med allt material och som kund får du alltid ett fast pris på tjänsten.

Så fungerar vår kontorsstädning

  • Kontorsstädning

    • Vi börjar alltid med ett första besök på ert kontor där vi går igenom era behov och vad ni önskar skall ingår i just er kontorsstädning.
    • Vissa företag önskar stå för material och utrustning medan andra kunder helst ser att vi tar med allt som behövs för att utföra städningen.
    • Utifrån ovanstående, så tar vi fram ett fastpris per månad.
    • Vår målsättning är att vi ska störa så lite som möjligt i din och dina kollegors arbetsdag, varför vi oftast städar på söndagar eller vardagskvällar. Vi är dock 100% flexibla efter era önskemål.

Så fungerar vår storstädning

  • Storstädning

    • För att boka tjänsten  kan du antingen ringa oss, maila oss eller fylla i dina kontaktuppgifter i ett av våra kontaktformulär på hemsidan.
    • Efter det kontaktar vi dig för att gå igenom vad du önskar skall ingå i storstädningen, varpå vi ger dig ett fast pris på städningen.
    • Vid storstädningar har vi alltid med all utrustning och städmaterial som behövs.
    • Läs mer om vår storstädning under fliken Tjänster.