Vi finns för dig! Viktig information med anledning av Covid-19.

Läs mer

Svar på vanliga frågor

Att städa ett hem eller ett kontor innebär ett stort ansvar och det bygger på ett ömsesidigt förtroende mellan oss och våra kunder. Vi tar detta på stort allvar. Här hoppas vi kunna ge svar på de frågor du har om vår städning och att anlita oss för att städa ditt hem eller kontor.

Vanliga frågor

Covid-19

  • Alberts Städservice informerar

    Med anledning av den rådande situationen gällande Coronavirusets (Covid-19) utveckling håller vi på Alberts Städservice oss uppdaterade och följer dom rekommendationer som återfinns på Folkhälsomyndighetens hemsida.

    Vi städar som vanligt
    Enligt folkhälsomyndigheten är städning extra viktigt just nu för att förebygga eventuell smittspridning och vi håller därför öppet som vanligt för våra kunder och uppmanar alla som är friska att upprätthålla sina rutiner kring städning.

    Med anledning av den rådande situationen har vi nära dialog med alla våra medarbetare för att minimera smittspridningen. Alla våra anställda följer dom rekommendationerna som återfinns på folkhälsomyndighetens hemsida och har fått direktiv att vid minsta tecken på sjukdom (eller kontakt med någon som är smittad) skall personalen stanna hemma från jobbet. Vi har även vidtagit extra försiktighetsåtgärder som att personalen alltid skall använda handskar samt rengöra extra utsatta områden såsom dörrhandtag, spolknapp, handfat etc. Du som kund kan alltså lita på att vi följer dom allmänna rekommendationerna och vi uppmanar dig som kund att göra detsamma.

    Inbokade städtillfällen
    I dessa tider jobbar många hemifrån, är hemma med friska barn där skolorna är stängda eller av andra skäl. Därför går det naturligtvis bra att vara hemma när vi kommer och städar.

    Kundservice
    För er kännedom kan det vara bra att veta att vi är flexibla i dessa tider om ni vill byta tid eller ändra dag.

    Vid ytterligare frågor går det självklart bra att kontakta oss:
    Vår kundtjänst är öppen måndag – fredag 8-17.
    Telefon: 010-330 30 95
    Mail: info@alberts-service.se

    Varma hälsningar,
    Teamet på Alberts Städservice

Fakturafrågor och ekonomi

  • Vilka betalningsalternativ erbjuder vi?

    Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ, såsom autogiro, E-postfaktura, E-faktura och pappersfaktura.

  • Autogiro

    Autogiro finns för de kunder som önskar detta.
    Nedan finns en blankett som behöver skrivas ut och postas till:

    Alberts Städservice AB
    Gustaf Wernersgata 8 B
    421 32 Västra Frölunda

    Ni får sedan en bekräftelse på att ert autogiro är upplagt via mail.

    Ladda ner autogiroblanketten här

Hur blir jag kund?

  • Vad händer om jag inte är nöjd?

    Det viktigaste för oss är att du som kund är nöjd. Därför har vi en generös Nöjd kund-garanti på alla våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om så ser vi till att åtgärda det snarast möjligt. Du kan läsa mer här.

  • I vilka städer kan jag använda era städtjänster?

    Vi utför hemstädning, storstädning, kontorsstädning, flyttstädning och fönsterputsning i Göteborg, Stockholm, Kungsbacka, Alingsås, Lerum och Kungälv.

    I Malmö, Uddevalla, Trollhättan och Borås utför vi för närvarande hemstädning, storstädning och flyttstädning.

  • Hur långt i förväg kan jag boka en tjänst?

    • Vi har ingen begränsning i hur långt fram i tiden som du kan boka våra tjänster.
    • Regelbunden hemstädning gäller tillsvidare.
  • Vad händer efter det första hembesöket?

    Efter mötet så tar vi fram ett mer konkret förslag med lämpliga tider och dagar när vi ska utföra städningen och planerar in det första städtillfället. Ofta startar vi upp tjänsten inom 1-2 veckor efter hembesöket.

  • Hur bokar jag städning?

    Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att fylla i en intresseanmälan så kontaktar vi dig inom kort. Om du vill bli boka vår veckostädning inleder vi alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar mer om hur vi på Alberts arbetar. Mötet tar ofta 15 till 20 minuter och vi kan, om du önskar det, planera det så att vi träffas på morgonen innan du åker till arbetet. Vi ger dig också ett kostnadsförslag direkt på plats.

Så fungerar vår flyttstädning

  • Flyttstädning, detaljer

    • Vi utför våra flyttstädningar enligt Mäklarsamfundets riktlinjer. Detta för att flyttstädningen skall bli godkänd av både hyresvärd och den nyinflyttade.
    • Vi lämnar alltid garanti på våra flyttstäd.
    • Vi har stor rutin på flyttstädning och allt som behövs ingår i tjänsten för att städningen skall bli godkänd.
    • Vi har med allt material och som kund får du alltid ett fast pris på tjänsten.

Så fungerar vår hemstädningstjänst

  • Vad händer om jag behöver avboka mitt planerade hemstäd?

    • Vid regelbunden hemstädning kan man boka av fram till 17:00 dagen innan, helt kostnadsfritt.
    • Vid avbokningar efter denna tid debiteras halva kostnaden.
    • Om avbokningen sker när vår städpersonal är på plats så debiteras hela kostnaden för städningen.
  • Vilken städutrustning bör jag ha hemma?

    • För att vi ska kunna utföra bästa möjliga städning är det bra om du har följande utrustning hemma när vi besöker bostaden:
      • Dammsugare
      • Mopp och hink
      • Microfibertrasor
      • Dammvippa
      • Rengöringsmedel: toalettrengöring, allrengöringsmedel, golvrengöringsmedel och fönsterputsmedel

      Om du har bokat en tilläggstjänst är det bra om du har väl påfyllt av följande extrautrustning hemma:

      • Glasrengöringsmedel, ugnsrengöringsmedel och separata trasor för detta.

       

  • Kan jag boka samma städpersonal flera gånger?

    • Om du har regelbunden hemstädning har du oftast samma städpersonal i den mån det går, och alltid samma veckodag.
    • Vid engångsstädningar så kan du be om en speciell städare om du önskar detta.
  • Behöver jag vara hemma under städningen?

    • De flesta av våra kunder är inte hemma när städningen utförs, men du avgör helt själv hur du vill göra.
    • Vi har fasta säkerhetsrutiner för att hantera nycklar och larmkoder och tar ditt förtroende på stort allvar.
    • Vi det första städtillfället följer den kontaktperson som var hos er på hembesök med städpersonalen ut till ett hem. Du behöver därför inte närvara om du inte önskar så.
  • Vad innebär veckostädning?

    • Vår tjänst Veckostädning innebär att vi kommer hem till dig och städar under vardagar mellan klockan 8-17. Hur ofta, vilka tider och vilken dag bestämmer du utifrån vad som passar bäst.
    • Tänk på att vår städpersonal är mer uppbokad under vissa tider så berätta för oss om du har specifika krav.
    • Tänk också på att om ett städtillfälle är inplanerat till en röd dag så städar vi precis som vanligt, jul och nyår undantaget.
  • Hur snabbt startar ni upp tjänsten?

    • Vi är snabba och anpassar oss alltid utifrån ert behov.
    • När vi har fått dina kontaktuppgifter från vår hemsida eller via telefon kontaktar vi dig inom 24 timmar för att boka in ett kostnadsfritt besök.
    • Vad gäller vår tjänst veckostädning brukar vi starta upp städningen inom 1-2 veckor efter det att vi har gjort ett hembesök.
  • Hur blir jag kund?

    • Om du är intresserad av att bli kund hos oss kan du enkelt skicka in dina kontaktuppgifter via ett av formulären på hemsidan så kontaktar vi dig inom 24 timmar.
    • Du kan givetvis också ringa vår kundservice.
    • Om du vill skaffa veckostädning så inleder vi alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar lite mer om hur vi arbetar.

Så fungerar vår storstädning

  • Storstädning, detaljer

    • För att boka tjänsten  kan du antingen ringa oss, maila oss eller fylla i dina kontaktuppgifter i ett av våra kontaktformulär på hemsidan.
    • Efter det kontaktar vi dig för att gå igenom vad du önskar skall ingå i storstädningen, varpå vi ger dig ett fast pris på städningen.
    • Vid storstädningar har vi alltid med all utrustning och städmaterial som behövs.
    • Läs mer om vår storstädning här.

Tveka inte på att kontakta oss om du har frågor!

Har du ytterligare frågor om vår städning eller service? Då är du varmt välkommen att mejla eller ringa vår kundtjänst, eller lämna dina kontaktuppgifter på hemsidan så kontaktar vi dig.

Kundtjänst Göteborg

031-237500 info@alberts-service.se

Kundtjänst Stockholm

08-390065 info@alberts-service.se

Vill du få offert
på städning?

Vi erbjuder kvalitetssäkrad hemstädning, flyttstädning och storstädning i Västsverige och Stockholmsregionen.

  • Alltid lågt pris
  • Nöjd kund-garanti
  • Kostnadsfritt hembesök

Alltid lågt pris!

”Jag är supernöjd med Alberts Städservice. Aldrig några problem om man vill ändra. Trevligt bemötande och snabba svar via mejl… Ger högsta betyg till dom. ”

Caroline B, 5/5 stjärnor, Facebook

”Jag kan varmt rekommendera Alberts Städservice! Fantastiskt bemötande från alla och det par som städar hos oss gör ett riktigt grymt jobb och jag älskar att komma hem när dom varit hos oss!”

Maria D, 5/5 stjärnor, Facebook

”Så skönt och avstressande när Alberts Städservice dyker upp varannan måndag och gör det jag ogillar. Jag drar iväg med hundarna medans de fixar till det. Supernöjd med städningen…”

Jeanette E, 5/5 stjärnor, Facebook